şaşı oku şaşır

Bir anın anlamı

Kırmızı kahve fincanı ile kahve içmek gelmemişti aklıma, gelseydi duygularımın ateş ettiği kırmızılara kahvemi de dahil ederdim, sade kahvem belki daha da sert olurdu kim bilir… Fincanın yanındaki son kullanma tarihini asla öğrenemeyeceğim rulokat daha da tatlılaşırdı. Büyüdükçe ve sevdiklerimin rulokat olduğunu anladığımda içsel yalnızlığım çoktan başlamış, beni ben yapan ‘’İskele-deniz’’ ilişkili manzara resimlerinde çoktan yerini almıştı, ressamın gökyüzünü doldurduğu kuşların en uzağındaki sersem belli belirsiz bir kuş beni temsile geçmişti, ressam bunu çizerken bilmiyordu ama ben keyifle kakamı alttaki balıkçıların kafasına denk getirmek için uğraşıyordum.

Resimdeki sabit kuş acı verdi sıkıldım, sevinç olmaya karar verdim, sonsuzluğa uzandım uçarak. Kaçanları kovalamak, balıkçıların üstüne sıçmaktan daha cazip geldi bir an. Her şeyi celeron işlemcili hafızama işlemeye çalışıyordum yolculuğumda, o an karıştırdığım heyecan duygusunu hatırlayabildiğim de mutlu olacaktım biliyordum. Öyle de oldu, annemi hatırladım, ilkokulumu, listemi, üniversiteye ilk gidişimi, ne mutlu günlerdi… Uçtum, hafızaladım, uçtum uçtum…Biliyordum “bir anın anlamını” en iyi kuşlar bilirdi, uçtum gene uçtum…

Sabiha Gökçen’de son bulan uçuşum aslında zevkliydi, diğer kuşlarla oluşturduğumuz eylemle insanoğlu, saygı olmasa da, korkuyla; tam 15 dakika uçuşları durdurup serenomimize tanıklık edip, sayemizde kortej inişleriyle bize eşlik edeceklerdi… An’a tanıklık eden ana haber bültenleri, bir cinnet, bir cinayet, bir de bizden bahsedecekti…

Bir Cevap Yazın

