Öyküler möyküler

Zeki paşa

Yağmur hızını 5 beygir daha artırmış, torkunu zorlar vaziyette, askerler her biri eskisinden 5 kilo daha ağır, vücut su kitle indeksleri hiç olmadıkları kadar iyi. Hatta rüzgar bende varım dese daha da ağırlaşıp aralarında ağır siklet mertebesine ulaşacaklar bile var. Paşamız çıplak gibi ama heybetli, Eyfel misali, yakından görenlerin hissettiği cinsten…

 Zeki Müren, sol eli cebinde kortej yürüyüşünde. Daha yeminlerini yeni etmiş Mehmetçikler şaşkın,içlerinde ki Gedizli Şahin yanında ki Kandıra’lıya 

-yetti gari, yetti gari , diye fısıldıyor ve ‘bizim dedelerimiz buna ibne derlerdi,şimdik selam cakıveyoz gari. Kemikler sızlar dedemin.

 Eline mikrofon alan Zeki Müren paşamız Başlar konuşmaya;

-1980 lerin başında askeri yönetim zamanlarında, bir gazeteci bana ”efendim size niye paşa diyorlar biliyormusunuz acaba?” Diye sormuştu, bende gülerek hatta kahkaha atarak ”Ankara’da kilere ibne diyemedikleri içindir herhalde demiştim, birileri de bu sözüme içerledi herhal o yüzden buradayım der.

-çıt yok.

-‘sen Kandıralı’ der Zeki Müren 

Dürter onu Gedizli ŞAhin, ”sana deyiveriyo”

 Islak taşa oturmuş olduğunu anlayan Kandıralı, ‘O’ yoldan gitmekten başka çaresi olmaksızın önce elindeki silahı, Gedizli’ye verir,ellerinin arasında kafası vardır ve çığırmaya başlar

-Bu bir vatan borcu dediler bana

Geldim durdum iştima başına 

Anlattım komutanlarıma

Neler geldi dertli başıma…. 

 Zeki Paşa, döner geriye bir hışımla ‘bu er benim yeni postamdır.’ 

Gülüşmeler gırla..sırıtan yüzbaşı Teyfik efendi, ”tamam paşam postanız hazır”

Hanife uzman çavuş düşünceli, garipsemekte tüm konuşmaları,bu Ada’mın ikinci postası, nerden gelir bu ayrımcılık, askeri lisede bile okumadı oysaki.

Bu homurtular üzerine yanındaki silik silah arkadaşı 

-İlkindede hayır yoktu, belki bildiğinden onu yanına alır.İlk postası ”Murathan Mungan”dır paşamızın postasının adı.Bilardo toplarını yazmıştı ya ikisi için der. 

Biri iyi yazıyordu, biri de iyi konuşuyor..

 Yağmurla başlayan kortejimiz, ona aldırış etmeyen Ordu’muza kızmış olacak ki, şimşeğe haber vermiş, oda kıvılcımı patlatıvermişti..

Birden duvarlarda tv8 belirmiş, O Ses Türkiye’nin müthiş jürisi, Zeki Müren’i yad ediyorlardı, Japon balık dudakları ile yılmaz Morgül, sırf bu programa katılmak için 2 ay aç kalmış kavgalar etmişti survıvorda, şimdi meyvelerini topluyordu, düşündümde bir gücü zeki paşa bir gücü survivor. Tuhaflık bu ya Murathan Mungan eklenecek daha bu kadroya yakında…

Bir Cevap Yazın

