şaşı oku şaşır

Sırlı, sırmalı, sahici, değerli, pahalı bir aksesuarın farkında olmak

Geçmiş zaman…

Sarı bir bisiklet isterdim küçükken, iki seçeneğim vardı ya ‘pinokyo’ ya da ‘kaptan’. Bu hayalle iki yaz yaşamışımdır. O süre içerisinde kendimi sarı rengi ile de hayal ettim, mavisiyle de… Bir gün, zamanı gelince mavi bir pinokyom oldu…

Ortaokul da idim, meşhur zamanın spor beyaz ayakkabıları vardı. Ona sahip olmanın tek yolu ya eskisini parçalamaktı ki işe yaramadı, babamın ayakkabı tamircisi usta adamdı, ya da bir bayramdı. O bayramı değil de, o son teravi namazını çok iyi hatırlıyorum, hocadan bile daha hızlıydım, tek derdim gecenin o vakti çarşı kapanacak ve ben o spor ayakkabıya kavuşamayacaktım.

Commodore 64 ler vardı, çok hayal ettim ama bir türlü olmadı tam hayallerim yıkılacaktı, Amiga 500 çıktı. Onu da bir iki yıl bekledim ve artık büyümüştüm gerek kalmadı.

‘’Ulaşmak mı? Hayalimi sorusu?’’

Şimdiki zaman…

Misafir geldi gönlüme, önce bir yorgunluk çayı, arkasından yemek ve meyve, sonra istersen bizde kalabilirsin sorusu…

-Biraz ısrar etsem mi acaba?

*Olmaz sonra ona da küseceğim biliyorum

-Hayır, bunun bir öncekinden farkı ne? Neden buna da aynı şansı vermiyorum.

*Kalabalık bir içses baskınlığı, evet evet…

Pişmanlık bu gece gönlümde misafir ol sorusuna, evet le geldi gene… Oysa daha birçok gün hayallerimle mutlu olabilirdim, sahip olma duygusu, hayal kurup mutlu olmayı, bu kadar erken öldürebilirmiydi?

“Kal demek mi? Kalmasını istiyor muyum sorusu mu?”.Mutluluk ipuçları sanırım bu sorunun cevaplarında gizli.

Geniş zaman…

Sırlı, sırmalı, sahici, değerli, pahalı bir aksesuarın farkında olmak seven birisi için mümkün mü?

Sadece göze kilitli bir gönül gözü, gözlem de ne kadar başarılı olabilir ki…

Gazetelerde ki ikinci sayfa haberlerini çoğumuz okur ama okuduğumuzu inkâr ederiz, tıpkı yaşadığımız basit aşklar gibi. Oysa o sayfalarda, aslında bir gün önce okuduğumuzun benzeri bir olay yok mudur? Basit ilişkilerimiz de öyle değil mi? Ortak yönü çekinmek, ama gene de yapmak ve sonrası inkâr ya da utangaçlık değil mi?

Kıvamlı bir güneş için bize, birçok şey lazım olabilecekken küçük bir gölge yetmez mi? Oysa kıvamlı bir güneşi, tatil yapmak için ya da üşüdüğümüzde düşünmez miyiz?

‘‘Sahip olmak mı, yolunda olmak mı’’?

2 thoughts on “Sırlı, sırmalı, sahici, değerli, pahalı bir aksesuarın farkında olmak”

Bir Cevap Yazın

