Öyküler möyküler

Müzik sustu, Behçet öldü..

Sarsılmış bir hayattaki, ertesi gün kalkış eylemidir uyanmak istememek…

Kazandibi bile yese yatmadan hemen önce, mayhoştur ağzı. Hayatının
ağacına tutunduğu tek dal sigarası ile söylediği günaydın, ancak beceriksiz
kanaryaların nağmeleriyle eş değerdir. Dalındaki meyve, ona üç yıl öncesinden,
son güvenen, şimdiki patronundan başkası değildir. Güne önce günaydın,  arkasından mıncıkladığı paralarla bindiği otobüsün şoförüne tebessümüdür ilkleri..Hatta bin atlı gibidirler otobüstekilerle.

Sımsıkı tuttukları ya buruşuk paralarıdır, ya da eskimiş çantaları; onların kılıçları…

Sırma saçlı Marlborocu kızın durağında indi gene. O da ne, yok
bugün yerinde, eyvah. Sevgilisine geri döndü herhalde. Bir tek ben miydim ki; dikiş
hatası dişlerimle, onun hayatına gülümseyen…

Madem iki durak önce indim, yürümeliyim kuzeye.

-selam

-sana da

-saat kaç

-7.22

-Ateşini verir misin?

-Al sende kalsın

-O zaman bu da senin olsun, babam var yanımda daha fazla içemeyeceğim,
hem mentollüyü ilk defa denedim, sevmedim…

Düşündü birden, onu düşünen onca insan şu ara ona yardım etmezken,
zırnık koklatmazken, tanımadığı birisi ona bişey bahşetmişti. Parlak ekran bir
televizyondaki piksel hatasıydı belki. Yerdeki solgun kola tenekesine bir tekme…

Çerçevesiz bir gözlük diledi o an. Sağa baktı, sola baktı,
ve atladı yola. Ve bir kalabalık…

Sonsuz şükran köyüne ilk gelişi ile sirenler sustu. muzik sustu
Behçet öldü.

2 thoughts on “Müzik sustu, Behçet öldü..”

  1. Eline sağlık dostum.
    Bazı düzeltmeleri göz ardı edersem yazılarının hepsi güzel.
    Devat etmeni diliyorum.
    Hakan Akdoğan

Bir Cevap Yazın

